Sunday, May 3, 2009

kuih pau kat kedai nenek aku best!

assalamualaikum sume..dah 2 minggu aku x nulis sini..bese la balik kampung (kalu loghat kuala berang-balaik kkapaung) ade je tenet tp aku malas nak gi cc kat kuala berang tu.




hehehe tajuk kuih pau tapi sebenarnya bukan makanan tu yang aku nak cite sini tapi kes yang cukup menyayat hati kena kat aku semalam on the way nak gi rumah abang aku..memang sedih ah.bunyi die ade kaitan dgn pau gak tapi pasal aku kena pow.

mase tu aku dalam van prebet sapu on the way ke kuala berang nak naik bas tasik kenyir.yang duduk sebelah aku dalam van tu sorang mamat yg cukup hensen dgn rambut yang menggerbang umpama shah rukh khan.hahaha tu saje je..sebenarnye rambut die kusut masai selekeh kasut x basuh mcm kasut aku..sampai je kat traffic light masjid kat k.b tu,tibe je die tgk aku pastu die kate," nok siya!".mulenye aku pening amende die kate ni?aduh pening ar..mulenye buat x tau je..pastu sekali lagi percubaan kedua die,"wei nok siya!".mende die nak ni?siya tu mende?adakah sial?hahaha...tahukah tuan2 siya tu adalah loghat kuala berang.biar aku translate k..

jawapan: mamat berambut kusut masai tu sebenarnya mintak seringgit dengan aku.nok siya=nak seriyal=nak seringgit.

mamat tu memang dari awal lagi aku dah tgk die lain macam je macam penagih dadah pon ade,isap gam pon ade..aku xnak bagi seringgit maunye die keluarkan jarum ajaib die cucuk rubella kat aku x pasal2..nak buat camne seringgit je kalu 50 ringgit aku rela terjun dari van time tu gak.lepas bagi duit macam aku bapak die terus kitorang bersalam salaman macam baru lepas smayang dan die kate terima kasih..fuh cukup berbudi bahasa budaya mereka..aku teruis turun depan tu area pasar try call jali..dah selamat kot...

tibe2 mak aku call dan bgtau mamat td sorang penagih gam=isap gam.

No comments:

Post a Comment