Sunday, May 3, 2009

aku terjumpe sesuatu...



2 minggu aku di kampung baru2 ni aku berjaya mengeratkan silaturrahim dengan 2 adik aku cik dan anah serta sedare mare..cik terutamanya kami berjaya bekerja bersama-sama. pagi gi tengok lembu kat kebun kelapa sawit, pastu angkut buah kelapa sawit, bersihkan kawasan kebun tu, carikan rumput untuk haiwan kesayangan kami tu di petangnye..agak santai ar cuti aku kali ni..lepas asar jalan2 dgn moto dgn cik lagi..kalau ade makan2 kat masjid gi la meramaikan majlis..


tapi ade satu benda yang spoil ckit ni..kalau kat kebun kelapa sawittu mesti ade special effect babi hutan menyodok tanah dan pokok2 kat kebun tu..memang hobi die kot..memang cantik ah hasil kerja die..pernah 3 tahun lepas kot babi hutan melintas belakang aku kat kawasan tanjung kampung aku..sempat ar aku tengok die punye fizikal dengan kakinya yang pendek,bulu2 yang panjang atas tengkuk die, muka die yang macho..dah la lari laju macam usain bolt world record champion sprint 100 m tu.


kes virus influenza A H1N1 yang telah dialih bahasa dari selsema babi adalah satu lagi yang ade kaitan dengan babi.semuanya bermula di Mexico.dah la x jadi aku nak visit mexico ( ye2 je)..aku doakan kite sume selamat dari semua penyakit2 x kire kronik ke,marabahaya ke,ape2 je lah..

No comments:

Post a Comment